Eduskuntavaalit

• 23.3.2.4.2023
  • Äänestyspaikat

Kuluvan kevään - ja myös seuraavien vuosien - tärkein tapahtuma on juuri käynnistynyt! Eduskuntavaalien ennakkoäänestys on jo vauhdissa, huipentumana varsinainen vaalipäivä sunnuntaina 2.4. 2023. Täysi-ikäisille ja täysivaltaisille suomalaisille suunnattu yhteinen tapahtuma järjestetään vain harvoin, yleisesti neljän vuoden välein, joten osallistua kannattaa nyt kun vielä voi! Tapahtuma on maksuton, mutta osallistumattomuus saattaa käydä kalliiksi. Eduskuntavaaleissa kansalaisia pyydetään valitsemaan itselleen edustaja päättämään kaikista kansalaisten asioista. Näissä vaaleissa ylivoimainen voittaja on vuodesta toiseen ollut Nukkuvien puolue, joka siirtää kaiken päätäntävallan eduskunnan ulkopuolelle - lähinnä markkinavoimien haltuun. Nyt kannattaa kansalaisen liikahtaa äänestyspaikalle, joita on runsaasti kaikkialla ympäri Suomen. Ilomantsissa voi äänestää kunnantalolla tapahtuman etkoissa eli ennakkoäänestyksessä, sekä varsinaisena juhlapäivänä 2.4. Lisäksi Ilomantsin kunta on järjestänyt vaalibussin ajelemaan syrjäkylille. Kaikki eväät on annettu Nukkuvien puolueen voittamiseksi!

Kun kansalainen haluaa ajaa tavallisten ihmisten asiaa, hän voi etsiä sopivaa ehdokasta esimerkiksi ammattiliittojen Vaalistaja-sivuilta, mistä löytyy tavallisiin työläisiin myönteisesti suhtautuvia ehdokkaita. Näin menetellen kaikki työehtojen puolesta vääntäminen ei ehkä jää ammattiliittojen harteille, vaan myös lainsäätäjä voisi olla kansalaisia kohtaan suopea. Jos Nukkuvat voittavat, aisoista päättää Elinkeinoelämän Keskusliitto ja muu yhteiskunnan kerma, ja tavalliselle ihmiselle tulee olemaan kylmää kyytiä leikkurista toiseen.