Tiedotustilaisuus tukipalveluiden siirrosta

26.4.2022

Ilomantsin kunta on päättänyt siirtää ns tukipalvelujen tuotannon Siun Sotelle tukipalveluja tuottavalle Polkka Oy:lle. Asiaa on valmisteltu pitkään ja se realisoituu tämän vuoden aikana, mikäli Polkka Oy:n osakkuus saadaan sovittua kaikkia osapuolia tyydyttävästi. Työntekijöille on ilmoitettu yhteisestä info-tilaisuudesta 19.5. Tuossa tilaisuudessa kuultaneen viimeisin tieto työntekijöiden siirron tämänhetkisestä tilanteesta.

Yhdistyksenä moitimme kunnan niukkaa tiedottamista tämän suuruusluokan asiassa. Siirto tulee koskettamaan 30-40 henkilöä ja jo suunnitteluvaiheessa olisi pitänyt ottaa työntekijät huomioon ja tiedottaa valmistelujen etenemisestä. Pitkällinen epävarmuudessa eläminen - toivottavasti - päättyy viimeistään tuossa 19.5. tilaisuudessa. Yhdistyksenä seuraamme tilannettta ja pyrimme vaikuttamaan siihen, että siirtosopimus muotoillaan työntekijöitä kunnioittaen ja heidän parastaan ajatellen.