Jäsenasiaa

Ajankohtaiset jäsenedut

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Palautamme puolet maksetusta kunnan vapaa-ajan vuosikortista ( edun arvo tällä hetkellä 40 € ). Toimi näin: maksa vapaa-ajan vuosikortti itse kunnan palvelupisteellä/liikuntahallilla. Toimita kuitti tai kuitin koptio ( tai esimerkiksi kuva kuitista ) yhdistyksen rahastonhoitajalle Vesa Sorolalle ( vesa.sorola@gmail.com ), sekä liitä mukaan oma tilinumerosi maksun suorittamista varten. Maksamme puolet vuosikortin hinnasta tilillesi muutaman päivän kuluessa.

Jäseneksi liittyminen:

JHL suosittaa liittymistä sähköisesti liiton sivujen kautta. Käy tutustumassa jäseneksi liittymisen menettelyihin JHL:n sivustolla.

Jos tarvitset lisätietoa tai apua, ota yhteyttä yhdistyksemme jäsenasiainhoitajaan Heini Turuseen. Toimihenkiöiden yhteystiedot löydät Yhteystiedot -sivulta

Voit myös oikaista suotaan liittymisprosessiin tästä painikkeesta:

Liitosta eroaminen:

Eroilmoitus on tehtävä kirjallisena. Voit tulostaa valmiin lomakkeen , päivätä ja allekirjoittaa sen, ja toimittaa omalle jäsenyhdistyksellesi tai suoraan liittoon.

Mikäli jatkat eron jälkeen samalla työnantajalla, muista toimittaa jäsenmaksujen perinnän peruutusilmoitus  työnantajasi palkanlaskentaan.

Eropäivä on jäsenen ennakkoon ilmoittama ajankohta tai eroilmoituksen allekirjoituspäivä. Takautuvasti ei voi erota.

Eläkkeelle jäädessä

Ilmoita eläkkeelle jäämisestä ammattiliiton jäsenpalveluun, sillä JHL ei saa tietoa mistään muualta. Kerro samalla haluatko säilyttää sekä liiton että työttömyyskassan jäsenyyden. Et voi enää hyödyntää työttömyyskassan palveluita, jos sinulle on myönnetty pysyvä täysimääräinen eläke. Tällöin suosittelemme eroamista työttömyyskassasta.

Alle 70-vuotiaan eläkeläisjäsenen jäsenmaksu on 8,00 euroa täydeltä kalenterikuukaudelta eli 96 euroa vuodessa.  Jäsenmaksu maksetaan 4 kertaa vuodessa 24 euron suuruisena eränä.  Maksamalla alle 70-vuotiaan eläkeläisen jäsenmaksun, säilytät kaikki liiton jäsenedut myös eläkkeelle jäätyäsi.

70 vuotta täyttäneiden jäsenten jäsenmaksu on 5,00 euroa täydeltä kalenterikuukaudelta, eli 60 euroa vuodessa. Maksamalla 70 vuotta täyttäneen eläkeläisen jäsenmaksun, säilytät kaikki muut liiton jäsenedut, paitsi matkustajavakuutuksen ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen pysyvän haitan varalle.

Jäsenmaksuviitteet jäsenmaksun maksamista varten voit tilata jäsenpalvelusta.

Liiton vaihtaminen

Liittoa vaihtaessasi tarkistathan uudelta liitoltasi, hoitavatko he eroilmoituksen puolestasi vai täytyykö sinun tehdä se itse. Jäsenen vastuulla on pitää huolta siitä, että jäsenyys on kunnossa eropäivään saakka.

Yhdistyksemme jäsenedut

Jäsenetuna tarjotaan mm:

- hyvitys 50% kunnan vapaa-ajan
vuosikortin maksusta, tositetta
vastaan sihteeriltä

- Teatterilippu Möhkön kesäteatteriin

- Osallistuminen Pikku-Pogosta laturetkeen 2023

- Alueellinen perhetpahtuma eli
Sirkus Finlandia!

Jäsenyyden hoitaminen

JHL kannustaa jäseniä hoitamaan asioitaan itsenäisesti verkkopalvelussa. Lähes kaikki liiton jösenyyteen tai jäsenen toimintaan liittyvät asiat, kuten jäsenmaksut ja yhteystiedot, voi hoitaa sähköisessä jäsenpalvelussa. Toimihenkilömme auttavat mieluusti, jos palvelun käyttö tuntuu vieraalta tai haluat tukea, tai jos mieluummin hoidat asioita kasvokkain. Oma JHL palvelee myös koulutusasioissa, joten palveluun kannattaa jokaisen jäsenen tutustua.

Linkki jäsenpalveluun :

Oma JHL

Työttömyyskassa

Työttömyyskassan käytössä on maksuton verkkopalvelu eWertti nettikassa. Hakija voi lähettää hakemukset ja liitteet sekä tarkistaa hakemuksen käsittelytilanne, tarvittaessa muuttaa omia henkilötietoja, lähettää viestiä käsittelijöille.

eEmeli puhelinkassan puhelinpalveluun pääsee soittamalla numeroon 010 190 300. Toimii puheentunnistuksella. Voit lähettää työttömän jatkohakemuksen ja saat päivärahan maksatusta koskevia tietoja.

Lisätietoja saat liiton työttömyyskassan sivuilta