Jäsenasiaa

Päivitämme tiedot yhdistyksen
jäseneduista lähiaikoina!

Jäseneksi liittyminen:

Suositeltavaa on liittyä jäseneksi työttömyyskassaan ja liittoon sähköisesti.

Mikäli et halua käyttää sähköistä liittymislomaketta, voit täyttää liittymislomakkeen  n.s. monitoimilomakkeen, jolla voi tehdä yhdistyksen vaihdoksen, tehdä jäsenmaksujen perintävaltuutuksen palkanlaskentaan.  Tulosta liittymislomake pdf-tiedostona tai saat kaavakkeen yhdistyksen toimihenkilöiltä.  Täytä se ja ota neljä kopiota. Toimita lomakkeet allekirjoitettuina JHL-aktiiville työpaikallasi tai postita jäsenyksikköön.

Jos työnantajasi vaihtuu tai et ole aiemmin valtuuttanut työnantajaasi perimään jäsenmaksuja suoraan palkastasi, niin toimita jäsenmaksujen perintävaltuutus palkanlaskentaan.

Rastita liittymislomakkeesta  ”Työnantajan/työpaikan muutos, täytä kohdat 1 -5 ja kohdasta 18 omaan allekirjoitukseen saakka. Toimita lomake tämän jälkeen allekirjoitettuna palkanlaskentaan. Voit myös peruutta valtuutuksen lomakkeella Jäsenmaksujen perinnän peruutusilmoitus.

Voit tilata liittymispaketin myös postitse ( Jhl.n sivulla Liity jäseneksi). Täytä sähköpostissa kysytyt tiedot ja pistä viesti eteenpäin.

Liitosta eroaminen:

Eroilmoitus on tehtävä kirjallisena. Voit tulostaa valmiin lomakkeen , päivätä ja allekirjoittaa sen, ja toimittaa omalle jäsenyhdistyksellesi tai suoraan liittoon.

Mikäli jatkat eron jälkeen samalla työnantajalla, muista toimittaa jäsenmaksujen perinnän peruutusilmoitus  työnantajasi palkanlaskentaan.

Eropäivä on jäsenen ennakkoon ilmoittama ajankohta tai eroilmoituksen allekirjoituspäivä. Takautuvasti ei voi erota.

Eläkkeelle jäädessä

Eläkeläisenä voit  jatkaa jäsenyyttäsi,  jäsenmaksu on vain 5,00 euroa kuukaudessa ja säilytät samat edut.  Ilmoitathan eläkkeelle jäämisestäsi jäsenyksikköön . Jos haluat erota liitosta, voit käyttää silloin valmista lomaketta.

Liiton vaihtaminen

Liittoa vaihtaessasi tarkistathan uudelta liitoltasi, hoitavatko he eroilmoituksen puolestasi vai täytyykö sinun tehdä se itse. Jäsenen vastuulla on pitää huolta siitä, että jäsenyys on kunnossa eropäivään saakka.

Jäsenpalveluun linkki:

Jäsenpalvelu 24 h

Työttömyyskassa

Työttömyyskassan käytössä on maksuton verkkopalvelu eWertti nettikassa. Hakija voi lähettää hakemukset ja liitteet sekä tarkistaa hakemuksen käsittelytilanne, tarvittaessa muuttaa omia henkilötietoja, lähettää viestiä käsittelijöille.

eEmeli puhelinkassan puhelinpalveluun pääsee soittamalla numeroon 010 190 300. Toimii puheentunnistuksella. Voit lähettää työttömän jatkohakemuksen ja saat päivärahan maksatusta koskevia tietoja.

Lisätietoja saat Jäsenpalvelu 24 h , yllä  olevasta linkistä.